Search Query
Search
Register
Login
Čeština
CZ
About
About the journal
Editorial board
Subscription
Contact
Current issue
Archive
For authors
Peer review
Publication ethics
Announcements
About
About the journal
Editorial board
Subscription
Contact
Current issue
Archive
For authors
Peer review
Publication ethics
Announcements
 
Vol.24,
No.2
(2021)
Editorial
9–12
Iva Mikulová
https://doi.org/10.5817/TY2021-2-1
PDF (Czech)
Miroslav Plešák (1943–2021) – dramaturg, divadelník, kolega
13–14
David Drozd
https://doi.org/10.5817/TY2021-2-2
PDF (Czech)
Yorick
Autoreflexivity in Kehlmann's plays Ghosts in Princeton and The Journey of the Lost
15–28
Nikola Mizerová
https://doi.org/10.5817/TY2021-2-3
PDF (German)
New stage in the reception of Thomas Bernhard's dramatic works?
29–46
Zuzana Augustová
https://doi.org/10.5817/TY2021-2-4
PDF (Czech)
Drama HRABAL und der Mann am Fenster in the context of Bernhard Setzwein's heritage
47–59
Jindra Dubová
https://doi.org/10.5817/TY2021-2-5
PDF (Czech)
Dance discourse / discourse on dance : current tendencies in German Dance Studies
60–77
Jitka Pavlišová, Barbora Liška
https://doi.org/10.5817/TY2021-2-6
PDF (Czech)
Transformative character of performance : from symbolic action to liminality and political theatre
78–95
Tereza Došlová
https://doi.org/10.5817/TY2021-2-7
PDF (Czech)
'Everyone out!' – on right-wing populist (distorted) images of the enemy : a comparison of stagings of Jaroslav Rudiš's novel Nationalstraße in Bremen, Dresden, and Potsdam
96–115
Julia Häußermann
https://doi.org/10.5817/TY2021-2-8
PDF (German)
Dušan D. Pařízek's revision of national myths
116–141
Iva Mikulová
https://doi.org/10.5817/TY2021-2-9
PDF (Czech)
Spectrum
The director of synthetic composition : (on Josef Henke's theatre direction)
143–159
Tatjana Lazorčáková
https://doi.org/10.5817/TY2021-2-10
PDF (Czech)
Reviews
German Shakespeare and the political stage
167–169
Pavel Drábek
https://doi.org/10.5817/TY2021-2-12
PDF
Expresionistické drama z českých zemí
170–172
Katarína Cupanová
https://doi.org/10.5817/TY2021-2-13
PDF (Slovak)
Subversivní role komiky v díle Elfriede Jelinek v uměnovědném kontextu
173–176
Barbora Schnelle
https://doi.org/10.5817/TY2021-2-14
PDF (Czech)
Možnosti divadelního textu
177–180
Michal Zahálka
https://doi.org/10.5817/TY2021-2-15
PDF (Czech)
Totální divadlo Zdeňka Pospíšila aneb o mnohovrstevnatosti a nesamozřejmosti jednoho tvůrčího života
181–184
Tatjana Lazorčáková
https://doi.org/10.5817/TY2021-2-16
PDF (Czech)
Events
Nová perspektiva DSB?
185–187
Iva Heribanová
https://doi.org/10.5817/TY2021-2-17
PDF (Czech)
Who gets to (re)define theatre?
188–190
Tereza Turzíková
https://doi.org/10.5817/TY2021-2-18
PDF
Zpráva o konferenci BTC
191–196
Martin Hanoušek, Věra Velemanová
https://doi.org/10.5817/TY2021-2-19
PDF (Czech)
Mikulovské teatrologické hodování : (zpráva o Letním teatrologickém sympoziu v Mikulově)
197–199
David Drozd
https://doi.org/10.5817/TY2021-2-20
PDF (Czech)
Archive
Podílet se na Stvoření : k novému politickému čtení Martina Bubera v divadelní teorii i praxi
201–217
Jan Motal
https://doi.org/10.5817/TY2021-2-21
PDF (Czech)
Bratr tělo (1914)
218–221
Martin Buber
PDF (Czech)
Others
'The risks are fairly clear' : interview with Christopher Balme
161–166
https://doi.org/10.5817/TY2021-2-11
PDF (Czech)