##common.pageHeaderLogo.altText##

  • Registrovat
  • Přihlášení

English

  • EN
  • Domů
  • O časopisu
  • Redakce
  • Archiv
  • Virtuální monočísla
  • Nejčtenější články
  • Podání příspěvku
  • CFP
  • Publikační etika
 
  • Domů
  • O časopisu
  • Redakce
  • Archiv
  • Virtuální monočísla
  • Nejčtenější články
  • Podání příspěvku
  • CFP
  • Publikační etika

Roč.21,č.4(2016)
Studia paedagogica: Childhood

Editorial

  • Editorial

    5–12
    Roman Švaříček
    PDF (angličtina)

Studies

  • Homework in Primary School: Could It Be Made More Child-Friendly?

    13–33
    Kjersti Lien Holte
    https://doi.org/10.5817/SP2016-4-1
    PDF (angličtina)
  • Framing Narratives: Youth and Schooling, Silencing and Dissent

    35–52
    Mette Bunting, Geir H. Moshuus
    PDF (angličtina)
  • Student Nonconformity at School

    53–76
    Kateřina Lojdová
    PDF (angličtina)
  • Talent and Creativity in Preschool Age Children: A Pilot Study

    77–98
    Jana M. Havigerová, Veronika Smetanová, Iva Křoustková-Moravcová
    PDF (angličtina)
  • Preschool Children in Book-Reading Situations with Parents: The Perspective of Personal Agency Theory

    99–116
    Peter Gavora
    PDF (angličtina)
  • Educational Engagement, Care, and Inclusion: A Narrative about La Giostra, a Nursery School in Florence

    117–136
    Francesca Gobbo
    PDF (angličtina)

Emerging Researchers

  • Parents' Perception of Their Involvement in Schooling Activities: A Case Study from Rural Secondary Schools in Bangladesh

    137–149
    Mahammad Abul Hasnat
    PDF (angličtina)
  • Changes in Friendships as a Result of Students' Transition from Grade Four to Grade Five of Primary School

    151–168
    Jana Navrátilová
    PDF (angličtina)

Reviews

  • Narrative Inquiry: A Classroom Full of Researchers

    169–173
    Ingrid Čejková
    PDF (angličtina)

Issue Description

Editoři: Roman Švaříček, Francesca Gobbo

Studia paedagogica

Ústav pedagogických věd
Masarykova univerzita
Arna Nováka 1
602 00 Brno

Department of Educational Sciences
Masaryk University
Arna Nováka 1
602 00 Brno
Czech Republic

Email: studiapaedagogica@phil.muni.cz
E-ISSN: 2336-4521
  • Domů
  • O časopisu
  • Redakce
  • Archiv
  • Virtuální monočísla
  • Nejčtenější články
  • Podání příspěvku
  • CFP
  • Publikační etika
Masarykova univerzita | Masaryk university Masarykova univerzita | Masaryk university